Handelsvillkor

Generella upplysningar

NOVICARE ApS
Essen 41
6000 Kolding

CVR 33377002
info@novicare.se
Tlf. 20 12 59 60

Betalning

Du kan hos oss betala med EAN / Faktura. Tillåtna kort för kortbetalning är VISA och Mastercard.

Vi tar ingen betalningsavgift. Pengarna dras från ditt kort när vi sänder din order.

Frakt

Vi levererar med PostNord. Leveranspriser blir beräknade utifrån beställningen och är synlig innan betalning.

Ångerrätt

Som kund har du alltid ångerrätt i 14 dagar när du handlar hos oss. Detta gäller inte för företag och institutioner (företagsköp).

Ångerrätt innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en order som levereras separat, startar ångerrätten från det att du har mottagit den sista varan.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet av din vara (eller den senast levererade vara, om din leverans har blivit uppdelad) till att meddela oss om att du ångrar ditt köp. Du kan skicka ett mail till info@novicare.se eller använda dig av standardångerrättsformulären som du hittar längst ner i handelsbetingelser.  Du kan inte ångra köpet genom att vägra att motta varan utan att ge oss information.

Retur

Når du har informerat oss om att du gärna vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att skicka varan i retur till oss.

Varans skick när du sänder returen

Om varan har tappat sitt värde och att det beror på att du har använt den på ett felaktigt sätt, kan du bara få en del av beloppet tillbaka. Det skulle förexempel kunna vara om varan har blivit använd på ett sätt som går emot varans egenskaper. Beloppet du får tillbaka beror på varans skick.

Tillbakabetalning

Om du ångrar ditt köp, för du pengarna tillbaka. Om varans värde har blivit förringat, drar vi av det beloppet som skadan motsvarar på din tillbakabetalning.

Vi återbetalar köpesumman till dig senast 14 dagar från den dag, vi har mottagit information från dig att du gärna vill ångra ditt köp. Vi återbetalar pengarna via samma betalningssätt som du använde när du köpte varan, med mindre annat har blivit avtalat.

Vi kan tillbakahålla återbetalningen till dess att vi har mottagit varan, om du inte skickar dokumentation till oss att du har returnerat varan.

Reklamationsrätt

När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i köplagen för köp av varor.  Det betyder att du har rätt till att reklamera din vara i 24 månader. Om din reklamation är berättigad, betyder det att du antingen kan få varan reparerad, en ny vara, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på situationen.

Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att du har upptäckt felet, så räknas det som rimlig tid.

Är du berättigad till reklamation återbetalar vi de rimliga fraktomkostningar. Varan ska alltid returneras försvarligt inpackad.

Varan skickas till:

HG Brands
Essen 41
6000 Kolding
Denmark

Vi mottager bara paket som skickas direkt till adressen.

Vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet, när du returnerar varan.

Vid företagsköp gäller en reklamationsrätt på 12 månader.

Policy för hantering av personuppgifter

När du handlar hos oss, behöver vi följande uppgifter:

Företagsnamn, namn, adress, telefonnummer och mailadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos NOVICARE ApS och sparas i 5 år. Efter 5 år raderas uppgifterna. Vi samarbetar med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företagen behandlar information enbart för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan skydda din information på ett korrekt sätt.

Du har rätt till att få veta vilka upplysningar vi har om dig.
Om du tycker att de upplysningar vi har på dig är felaktiga, har du alltid rätt att få den korrigerad. I några tillfällen har vi plikt att radera dina personuppgifter om du önskar det. Det kan för exempel vara om den information vi har om dig inte längre behövs, för det ändamål som vi skulle använda det till. Du kan också kontakta oss om du tycker att dina personliga upplysningar blir behandlat på ett sätt så det strider mot lagen. Du kan skriva till oss på info@novicare.se.

Klagomål

Om du som konsument vill klaga över ditt köp, ska du kontakta info@novicare.se. Om vi inte kan enas om en lösning, kan du skicka ett klagomål till:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark ska du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här –  http://ec.europa.eu/odr